czwartek, 18 grudnia 2014

Dzień po dniu

18 grudnia 2014

Pokój zakwitnie, kiedy Pan przybędzie...

Józef uczynił tak, jak mu polecił anioł Pański, wziął swoją Małżonkę do siebie...

Józef jest posłuszny w wierze - przyjmuje Dziecko i Matkę do swego domu...
To Dziecko ma być potomkiem Dawida i wypełnić obietnicę daną przed wiekami...
Józef ma być ojcem - nada Dziecku imię JEZUS - jest ikoną Ojca...
Uczy nas posłuszeństwa w mroku tajemnicy, w której działa Bóg...

Jezus przychodzi do ludzi z Józefa i moją pomocą...
Chce, abyśmy chodząc po krawędzi mieli ufność...
Moje powołanie przerasta mnie, ale Bóg mnie wybrał...
Nie jestem godzien - a On chciał się mną posługiwać...

Pan naszą sprawiedliwością... 

Bóg idzie z nami, Bóg tworzy historię, Bóg poddaje nas próbie, ale ratuje nas w najgorszych chwilach, bo jest naszym Ojcem, jest naszym Abba - Tatusiem. Niech Pan da nam zrozumieć tę tajemnicę Jego kroczenia ze swoim ludem przez dzieje, tego wystawiania na próbę swoich wybranych oraz ich wielkość serca, gdy biorą na siebie boleści, problemy, także pozory grzechu – jak w przypadku Józefa – by rozwijać dalej historię.
Franciszek papa 


 

Brak komentarzy: