wtorek, 23 grudnia 2014

Dzień po dniu

23 grudnia 2014

Podnieście głowy, bo Zbawca nadchodzi...

Kimże będzie to dziecię?  Bo istotnie ręka Pańska była z nim.

Oczekujemy na Mesjasza, a tu Jan się narodził...
Cieszyli się i dziwili jego narodzeniem...
Dziecko jest cudownym darem Boga i wielką tajemnicą...
Kim będzie i jak rozwinie ukryte możliwości...

Będzie głosem na pustyni i ostatnim prorokiem...
Spotka Jezusa, ale nie pójdzie na Nim...
Jest posłany, aby zaświadczyć o Światłości...
Jezus będzie rósł, a on będzie się cieszył i malał...

Kim jestem ja dziś, gdy oczekuję na Jezusa...
Jestem grzesznikiem - Bóg mnie trzyma w swoich rękach...
Wybrał mnie i obdarował szczególną łaską...
Jezus mnie nazwał przyjacielem i posłał do ludzi...

Oto Ja wyślę anioła mego, aby przygotował drogę przede Mną...

Królu narodów, kamieniu węgielny Kościoła, 
przyjdź i zbaw człowieka, którego z mułu utworzyłeś...

Dobro pragnie zawsze się udzielać. Wszelkie autentyczne doświadczenie prawdy i piękna dąży samo z siebie do swej ekspansji, a każda osoba przeżywająca głębokie wyzwolenie zyskuje większą wrażliwość wobec potrzeb innych ludzi. Dzielenie się dobrem sprawia, że ono się umacnia i rozwija. Dlatego jeśli ktoś pragnie żyć godnie i w pełni, nie ma innej drogi, jak uznanie drugiego człowieka i szukanie jego dobra.
Propozycja polega na tym, by żyć na wyższym poziomie, ale nie z mniejszą intensywnością: «Życie umacnia się, gdy jest przekazywane, a słabnie w izolacji i pośród wygód. Istotnie, najbardziej korzystają z możliwości życia ci, którzy rezygnują z wygodnego poczucia bezpieczeństwa i podejmują z pasją misję głoszenia życia innym».
Evangelii Gaudium 9-10

Brak komentarzy: