czwartek, 7 maja 2015

Dzień po dniu

7 maja 2015

Pośród narodów głoście chwałę Pana...

Jeśli będziecie zachowywać moje przykazania, będziecie trwać w miłości mojej...

Jezus - Jego przykazania i miłość Jezusa - to jedno...
Przykazania są dla dobra człowieka - aby uniknąć zła...
Przykazania nie ograniczają, nie pozbawiają szczęścia...
Przykazania ochraniają człowieka - jego dobro, szczęście...

Jezus daje przykazanie miłości wzajemnej, tak jak On nas umiłował...
Jezus wybiera ze Starego Testamentu prawo miłości Boga i człowieka...
Miłość jest prawem - realizuje się przez dobry czyn, słowo i myśl...
Duch Święty ogarnia nas swoją miłością - uzdalnia do miłości...

Żyć w miłości to budować dobrą relację z Ojcem i Synem w Duchu Świętym...
Żyć miłością to być życzliwie otwartych na ludzi, których spotykamy...
Kochać to służyć z oddaniem czyniąc dobro nie dla zysku - dla chwały Bożej...
Wielkim zyskiem dla człowieka jest wyjść poza siebie w służbie miłości...

Jak Mnie umiłował Ojciec, tak i Ja was umiłowałem. Wytrwajcie w miłości Mojej!

Aby wejść do Królestwa Bożego trzeba przejść przez chwile mroczne i trudne. Nie oznacza to jednak postawy sadomasochistycznej, ale chrześcijańską walkę z księciem tego świata, który próbuje nas oderwać od Słowa Jezusa, od wiary, od nadziei. Znoszenie ucisków to więcej niż mieć cierpliwość, to nieść na swoich barkach ciężar ucisków. Życie chrześcijańskie również zawiera takie chwile. Ale Jezus nam mówi: «Miejcie wówczas odwagę. Ja zwyciężyłem, i wy też będziecie zwycięzcami». To pierwsze słowo nas oświeca, by przejść przez najtrudniejsze chwile życia, te chwile, które sprawiają, że cierpimy”.Apostoł Paweł po udzieleniu tej rady organizuje Kościół, modli się nad kapłanami i nakłada im ręce, powierzając ich Panu. Wielkie znaczenie zawierzenia. Chrześcijanin może bowiem znosić cierpienia, a nawet prześladowania powierzając siebie Bogu. Tylko On może obdarzyć nas siłą, wytrwałością w wierze, dać nam nadzieję. Jest to ufność w moc Pana, a także w Jego ojcowską czułość, rodząca poczucie bezpieczeństwa. Bóg bowiem nigdy nie zawodzi. Ucisk sprawia nam cierpienie, ale zaufanie w Panu daje nadzieję, a tu pojawia się trzecie słowo: „pokój”.
Franciszek papa

Brak komentarzy: