środa, 29 kwietnia 2020

Dzień po dniu

29 kwietnia 2020

Niech cała ziemia chwali swego Pana...

Wielka zaś radość zapanowała w tym mieście...

Jezus jest naszą radością - On jest z tobą...
Wyjdź z jaskini smutku i ciemności - On jest...
Oddał życie w ofierze na krzyżu - abyś żył...
Przychodzi w Chlebie życia - przyjmij Go...

Ja jestem chleb życia...

Chwal i błogosław, duszo moja, Pana...

Bóg jest światłością, a nie ma w Nim żadnej ciemności...

W świecie jest dużo ciemności - zwątpienie i lęk...
Jezus przychodzi do ciebie - jest światłością świata...
Jest uzdrowieniem twojego serca - zaufaj Mu...
Ukazuje ci Ojca - Jego oblicze miłości - jest blisko...

Przyjdźcie do Mnie wszyscy, którzy utrudzeni i obciążeni jesteście, a Ja was pokrzepię...

W każdym ochrzczonym, od pierwszego do ostatniego, działa uświęcająca moc Ducha, skłaniająca do ewangelizowania. Lud Boży jest święty dzięki temu namaszczeniu, czyniącym go nieomylnym «in credendo». Oznacza to, że gdy wierzy, nie błądzi, nawet jeśli nie znajduje słów do wyrażenia swojej wiary. Duch kieruje nim w prawdzie i prowadzi go do zbawienia. Jako wyraz swej tajemnicy miłości do ludzkości, Bóg obdarza całość wiernych instynktem wiary sensus fidei – pomagającym im w rozeznawaniu, co rzeczywiście pochodzi od Boga. Obecność Ducha zapewnia chrześcijanom pewną tożsamość z rzeczywistością Bożą oraz mądrością pozwalającą im pojmować tę rzeczywistość intuicyjnie, chociaż nie dysponują odpowiednimi narzędziami, by ją wyrazić precyzyjnie.
Franciszek
  

Brak komentarzy: