środa, 2 stycznia 2008

Dzień po dniu

2 stycznia 2008

Kto ty jesteś?
Ja nie jestem Mesjaszem.
Jam głos wołającego na pustyni...

Tak pytali Jana ludzie, którzy przychodzili do niego nad Jordan i sami zadawali sobie to pytanie - kim on jest. Tak pytają ludzie jedni drugich, tak pytam siebie - kim ja jestem? Jaka jest prawda o mnie, jaka jest moja tożsamość.
Człowiek może mieć zafałszowany obraz siebie, może nie wiedzieć - kim jest. Może też realizować siebie w sposób iluzoryczny, według modelu, który jest wzięty z innej osoby, jakiegoś idola. Wielu ulega takiej iluzji. Odnaleźć siebie, realizować swoją tożsamość, swoją niepowtarzalność - to zadanie dla każdego z nas. Aby wejść na tę drogę, trzeba odnaleźć Jezusa, trzeba poznać Go w tej całej prawdzie, którą ukazuje Biblia i nauka Kościoła. Poznać całego Jezusa, to nie tylko praca intelektu, ale to otwarcie się całego człowieka na Osobę. Jezus przychodzi i daje się poznać, gdy jesteśmy ulegli Duchowi Świętemu. To jest fundament w poszukiwaniu prawdy o człowieku i odnajdywaniu własnej tożsamości, mojego powołania, w którym realizuje się moje życie.

Być uczniem Jezusa, iść Jego drogą. Jest to droga, którą wyznacza nam Jego nauka. Jego Duch mnie prowadzi i uzdalnia do miłości. Mam być świadkiem Jezusa - takie jest moje powołanie. Odnajduję swoje miejsce w Kościele - wspólnocie braci i sióstr, w której angażując się służę i jestem obdarowywany. Kościół jest drogą mojego życia, mojego rozwoju wiary, nadziei i miłości.
Tu realizuje się moje zbawienie i uświęcenie.
Ja jestem jak głos na pustyni tego świata. Głos, który przekazuje Słowo. To Słowo, które stało się Ciałem. Na pustyni świata ma rozbrzmiewać głos ogłaszający Miłość, niosący ludziom nadzieję.

Brak komentarzy: