niedziela, 30 czerwca 2013

Dzień po dniu

30 czerwca 2013

Ku wolności wyswobodził nas Chrystus.
A zatem trwajcie w niej i nie poddawajcie się na nowo pod jarzmo niewoli.

Wolność jest darem Jezusa ukrzyżowanego...
Wolność jest przestrzenią, w której człowiek realizuje miłość...
Wolność nie jest samowolą, używaniem świata i przyjemności...
Jest posłuszeństwem w służbie Miłości...

O jak bardzo dziś ludzie potrzebują wolności...
Dziś ludzie w imię wolności tracą ją i wpadają w sidła niewoli...
Ale jest to fałszywa wolność...
Wolność jako uwolnienie się od Boga i Jego nakazów...
Wolność, która polega na niezależności, swobodzie, bezczelności i samowystarczalności...
To nie jest wolność...

Uwierzyć w miłość i iść za Jezusem w posłuszeństwie Jego wezwaniu...
Służyć z całym oddaniem i nie koncentrować się na sobie...
Nie przywiązywać się do dóbr materialnych...
Nie uzależniać się od ludzi i używek...
Pracować rzetelnie, ale czynić to z motywacji miłości i chwały Bożej...
Dawać siebie z radością...

Powołani zostaliście do wolności...
Postępujcie według ducha...  

Jezus chce nas, chrześcijan, uczynić wolnymi, jak On. Tą wolnością, która pochodzi z dialogu z Ojcem, z tego dialogu z Bogiem. Jezus nie chce ani chrześcijan egoistów, którzy idą za własnym Ja i nie rozmawiają z Bogiem, ani chrześcijan słabych, bezwolnych, chrześcijan zdalnie sterowanych, niezdolnych do działań twórczych, którzy próbują zawsze przyłączyć się do woli innych i którzy nie są wolni. Jezus chce nas wyzwolić, ale gdzie tworzy się ta wolność? Powstaje ona w dialogu z Bogiem we własnym sumieniu. Jeśli chrześcijanin nie umie rozmawiać z Bogiem, nie umie usłyszeć Boga w swoim sumieniu, nie jest wolny: nie jest wolny.
Dlatego powinniśmy nauczyć się wsłuchiwać jeszcze bardziej w swoje sumienie. Ale uwaga! Nie oznacza to podążania za własnym "ja", czynienia tego, co mnie interesuje, co mi odpowiada lub co mi się podoba. To nie to! Sumienie jest wewnętrzną przestrzenią słuchania prawdy, dobra, wsłuchiwania się w głos Boga; jest to wewnętrzne miejsce mojej relacji z Tym, który przemawia do mojego serca i pomaga mi rozpoznawać i rozumieć drogę, na którą powinienem wejść, a po powzięciu decyzji, kroczyć naprzód, i pozostać wiernym.

Franciszek papa
 

Brak komentarzy: